ad
آخرین مطالب
  • آنگونه زندگی کنید که تا آخر عمرتان سر پای خودتان باشید ، بتوانید کارهای شخصیتان را انجام دهید و به دیگران هم کمک کنید.
  • "عضو کانال تلگرام ما شوید"

8 دیدگاه

  1. 1

    علی

    آقای دکتر درود
    دختر یک ساله ای دارم که یک روز درمیان مولتی ویتامین های زیر را دریافت میکند
    یک روز سه میلی لیتر مولتی ویتامین سندروس پلاس + یک میلی لیتر قطره آدزیر
    یک روز یک میلی لیتر مولتی ویتامین بیبی جویس یا مولتی کیم + یک میلی لیتر قطره آهن فروگلوبین
    سوال بنده این است که آیا مشکلی نخواهد بود روزانه علاوه بر مولتی ویتامین های بالا ۴ میلی لیتر کیدی فارماتون بدهم ؟
    فرزند من به شدت بد غذا هست و با وزن تولد ۳۵۰۰گرم اکنون در پایان ۱۲ ماهگی ۹۱۰۰ گرم میباشد ، به هیچ عنوان تخم مرغ نمیخورد و در طی روز تنها سه وعده غذایی که یک وعده سرلاک است بیشتر نمیخورد از خوردن میوه نیز امتناع میکند .
    سپاس گذار خواهم بود پاسخ بفرمایید.

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      farhad

      با درود بر شما
      خوراندن مکملها به کودک شیرخوار به ابن صورت که شما میدهید غلط و غیر استاندارد است. کودکانی که بخوبی وزن نمیگیرند باید توسط متخصص کودکان کاملا بررسی شوند و علت آن مشخص و رفع گردد.
      موفق باشید

      پاسخ دادن
  2. 2

    صبا

    با سلام
    دختر سه ونیم ساله ای دارم که مبتلا به یبوست است. هر روز دفع مدفوع دارد ولی ابتدای مدفوع سفت و خروج ان مشکل است ممنون میشوم . از روغن زیتون هم گاهی اوقات استفاده میکنم ولی این یبوست دائم برایم نگران کننده است لطفا راهنمایی بفرمایید که ایا نیاز به مراجعه به پزشک هست یانه ؟ و از چه داروهایی میتئانم استفاده کنم
    با تشکر فراوان

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      farhad

      سلام علیکم
      یبوست در اطفال معمولا به علت رژیمهای غذایی غلط است
      هله هوله به کودک ندهید از نان سبوس دار استفاده کنید هر روز چاشت و عصرانه میوه های تفاله دار به او بدید در بین وعده که معده خالی تر است آب میل کند وعده صبحانه بخصوص اولین فرصت پس از بیدار شدن مهم است در هر وعده روی غذایش دو قاشق روغن زیتون اضافه کنید این موارد را رعایت کنید تا از یبوست پیشگیری شود و فعلا برای پاکسازی روده ها تا یک ماه، پیش از غذا یک قاشق شربت انجیر بدهید و روزی دو بار شربت عسل ( آب چوش ولرم و کمی عسل) بدهید.

      پاسخ دادن
  3. 3

    وزيري

    سلام خدمت آقای دکتر پسر من یکسالو یکماهش هست و هنوز راه نمیره و پای راسش را کامل کج به سمت خارج میذاره میخواستم بپرسم علتش چی هست و درمانش چگونه هست؟

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      دکتر فرهاد عبداله زاده

      درود و سپاس
      به یکی از همکاران متخصص ارتوپدی مراجعه بفرمایید تا بچه از نزدیک معاینه و چک شود .
      موفق باشید

      پاسخ دادن
  4. 4

    سیده مهیا رشیدی

    با سلام و احترام آقای دکتر دوقلوی دختر دوسال وهشت ماهه ای دارم که هردو کم وزن هستن و قل اول ۱۲ و قل دوم ۹.۵ کیلو هستن. شدیدا بد غذا هستن ،میوه نمیخورن،بررسی هم شدن توسط دکتر شاپوری موردی نبود. اینها یک طرف ،مشکل جدید که شدیدا نگرانم کرده یه طرف ،قل اول دوماهی هست از پوشک گرفته شده ،اما قل دوم بخاطر عدم امادگی نه ،تا اینکه چهار روز قبل ،صبح از من خواست شورت آموزشی بپوشم ،منم چون همیشه از این بازیها داره ، براش پوشیدم ،اما از اون به بعد هر یه دقیقه گریه میکنه و میگه جیش دارم(ببخشید)و پوشک رو دوباره قبول نکرد ، اما وقتی میبرمش خبری نیست ،خودش رو نگه میداره. انگار از ادرار و مدفوع خودش میترسه ، منم از دیشب دوباره پوشکش کردم و گفتم ببین بازم پوشک داری و جیشت نمیریزه ،اما هیچ فرقی نکرد، بازم ادرار و مدفوعش رو نگه میداره تا اینکه سرریز میشه ،لطفا کمکم کنید. از استرس بچه ام دارم دیونه میشم. لازم به ذکره که من برای قل اول اصلا ناراحتی و عصبانیت نداشتم. تقریبا ۳ ماه طول کشید اما خیلی صبوری کردم. و زمانی هم که خودش رو خیس میکرد فقط میگفتم اشکال نداره و برای قل دوم هم فعلا قصد نداشتم تا اینکه خودش خواست. اما نمیدونم چرا قل دوم انقدر استرس و ترس داره که از ادرارو مدفوعش میترسه. انقدر خودش رو نگه داشت که دیشب تو خواب دفع کرد. لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      دکتر فرهاد عبداله زاده

      سلام
      بنظر میاد طبیعی باشه اما معمولا ما والدین ناخواسته با رفتارمون استرس رو در بچه ها ایجاد میکنیم
      طبیعت بچه ها با هم متفاوت است حتی دوقلو ها
      بچه مشکلی نداره و نیازبه دارو نداره شما نیاز به صبوری و آرامش و آموزش دارید
      با مشاور روانشناس مشورت کنید در سراسر کشور با شماره ۱۴۸۰
      موفق باشید

      پاسخ دادن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق سایت متعلق به آقای دکتر فرهاد عبداله زاده می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

↓